Friday, February 4, 2011

menyibukkan diri di majlis kawen orang lain..

Assalamualaikum wbt..
Buat ape je CNY hari tu? Ada jemputan kenduri kawen tak? Biasa la cuti-cuti ni ramai pulak yang berebut nak kawen,sebab dah takde cuti..bagi masyarakat Melayu di mesia nih, cuti raya cina sangat sinonim dengan kenduri kawen. Kenapa ye?mungkin sebab cuti lame kot..entah la..tapi bagus jugak sebab tak payah la adik beradik , sedara mara nak ambik cuti bagai semata-mata nak tolong sempurnakan majlis tu ye tak?( tolong ke?( ^­­­­­­­­_^ )..
Dan CNY hari tu jugak bestfren aku masa form 6, Norhayati Derahman (nama sebenar, atau lebih dikenali dengan Yat) jemput aku ke majlis perkahwinan beliau..(apasal ayat aku skema nau nih??ahh)..lantas,tanpa berfikir panjang aku telah menghadirkan diri ke rumah beliau sehari sebelum majlis persandingan..uhh kenapakah?? Haha saje pegi awal sebab Yat nak aku, Eni, Sarah & Shikin temankan dia malam akad nikah tu..perlu ke? Ye memang perlu! Bagi memeriahkan majlis..Hahahahahaha..bila lagi nak kacau, usik2 member yang nak kawen..mase ni la..hahahahaha (gelak jahat).
Nih antara gambar-gambar ditempat kejadian..erkk..hehe,

yat, si pengantin

 sarah, yat & eni


 depan skali ekin, sarah dan aku

 ni selepas khatam Quran

yang baju pink tu kak za, kakak ipar yat..
cantik dan baik hati (puji lebih-lebih ade ape-ape ke? oppss..hee)

hari yang berikutnya..pegi umah Zahidah..abang dia kawen, Zuhaili..

mase ni pengantin perempuan xsampai lagi..
pinjam pengantin lelaki jap..hu

2 je yang aku pegi..yang lain xsempat sebab da kena pegi putrajaya..praktikum! aduss menci menci dan menci!
babai..

No comments: